Marketing v gastronomii se zaměřením na podporu prodeje – Ing. Pavla Lebedeva Pochvalovská
Ing. Pavla Lebedeva Pochvalovská
Master's thesis
Marketing v gastronomii se zaměřením na podporu prodeje
Restaurant Marketing focused on Sales Promotion
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou marketingu v gastronomii jako jedním ze zdrojů pro budování konkurenceschopné restaurace. Problematika je řešena vzhledem k obtížné ekonomické situaci v oboru. Tržby se konstantně snižují již od roku 2008 a též vysoký je počet krachujících restaurací (v roce 2012 zkrachovalo 420 podniků). Cílem této práce je analýza úrovně marketingu v oblasti gastronomie na předem …moreAbstract:
The thesis deals with the problem of restaurant marketing as one of the pillar of building an enterprise being able to compete. Issue is dealt with the concern of today´s demanding situation in Gastronomy. Restaurant incomes are constantly going down since the year of 2008, and the number of closing is also high (in 2012 420 companies went bankrupt). The aim of this work is to analyse the level of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12407/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Blanka Zimáková
- Reader: Ing. Vladimír Filip
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Svadeba Svadeba -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Instagram marketing podniků působících v gastronomii a jeho vliv na chování spotřebitelů generace Y a Z
Michala Osičková -
Největší byrokratické překážky ovlivňující podnikání v hotelnictví a gastronomii v Česku a na Slovensku
Veronika Štěpánková -
Zachování českých zvyků v gastronomii v regionu Horácko a Podhorácko
Kamila Madziová -
Možnosti snižování odpadu v gastronomii a potravinářství v kontextu cirkulární ekonomiky
Katarína Vezérová -
Sociální sítě a role "word-of-mouth" marketingu v gastronomii
Iveta Slavíková -
Evoluce marketingu v gastronomii
Kateřina Šípková