Oleksandra Valko

Master's thesis

Možnosti regulace reklamy ve veřejném prostoru českých měst

Options of advertising regulations in public spaces of Czech cities
Abstract:
Po pádu socialismu se česká města a obce nedokázaly dostatečně rychle přizpůsobit průniku soukromé reklamy do veřejného prostoru. Negativní vliv reklamy na kvalitu veřejného prostoru se stal nepopiratelným, proto vidíme v posledních letech snahu místních samospráv daný stav narovnat. Cílem práce je shrnout, jaká opatření česká města zavádějí, zda jsou účinná a jaké překážky jsou zaznamenávané v procesu …more
Abstract:
After the fall of socialism, Czech cities and municipalities were not able to adapt quickly enough to the proliferation of private advertising in public spaces. The negative impact of advertising on the quality of public space has become undeniable, which is why in recent years we have seen efforts by local governments to rectify the situation. The aim of this paper is to summarize what measures Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: Vojtěch Kouba
  • Reader: Milan Lindner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90315