Podnik a jeho schopnost prosadit se v celosvětové konkurenci – Jan Nedomlel
Jan Nedomlel
Bachelor's thesis
Podnik a jeho schopnost prosadit se v celosvětové konkurenci
The ability of a business to succeed in global competition
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit aktuální strategickou pozici firmy a na základě získaných výstupů z jednotlivých analýz doporučit vhodné řešení strategie. V teoretické části jsou popsány potřebné kroky k úspěšné tvorbě strategie a následně aplikovány v praktické části. Teoretická část začíná stanovením podnikových cílů, poslání a vize, přes analýzu externího prostředí, kde bylo využito PESTEL analýzy …moreAbstract:
The aim of this work is to evaluate the current strategic position of the company and to recommend an appropriate strategy solution on the basis of obtained results from the individual analyses. The theoretical part describes and details the steps necessary for a successful strategy development, which are then applied in the practical part. The theoretical part begins with the setting of business objectives …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74001
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2018
- Supervisor: Jan Heřman
- Reader: Jana Šimanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74001
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.