Nadaný žák na 1. stupni základní školy – Mgr. Michaela Pavlíková, DiS.
Mgr. Michaela Pavlíková, DiS.
Master's thesis
Nadaný žák na 1. stupni základní školy
Gifted pupil in primary school
Abstract:
Diplomová práce Nadaný žák na 1. stupni ZŠ pojednává o problematice nadaného žáka v rámci běžné třídy ZŠ. Cílem je zjistit, jaké možnosti podpory učitelé používají při práci s nadaným žákem, a podle jakých kritérií si vybírají rodiče nadaných žáků ZŠ. Teoretická část vymezuje pojem nadání, druhy a modely, předkládá charakteristiky nadaného žáka, včetně specifických skupin. Pojednává o způsobech identifikace …moreAbstract:
My graduation work is focused on gifted pupils in common class in primary school. I wanted to find out opions and support what teachers have while working with gifted pupils and also which reasons the parents take into consideration while choosing the primary school for their child. The theoretical part talks about a talent and its kinds, it offers characteristics of a talented pupils including the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c2kv8/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2012
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Úpadek a krize firmy (identifikace, měření, projevy) a návrhy jejich řešení
Aleksandra Barmina -
Identifikace a srovnání grafomotorických charakteristik u dětí s dysgrafií a intaktních dětí
Adéla Jedlitschková -
Projev a kontext identifikace hráče s avatarem v online hrách
Adéla Tofflová -
Projevy digitalizace v hotelnictví a gastronomii v kontextu agendy Průmysl 4.0
Kristýna Lagronová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková