Mgr. Rudolf Suk
Master's thesis
Skrytá reklama
The Buried Advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá skrytou reklamou. Předmětem práce je rovněž její právní úprava a samoregulace reklamy. Upozorňuje na rizika zneužití skryté reklamy a problémy právní kvalifikace tohoto jevu. Důraz je kladen především na problematiku product placementu, skrytého zlehčování soutěžitele a podprahové reklamy. Značná část práce popisuje místa výskytu skryté reklamy v mediálním prostoru. V …moreAbstract:
This thesis deals with buried advertising. The subject of the work is also legislation and self-regulation of advertising. Emphasis is placed on the issue of product placement, hidden discrediting a competitor and subliminal advertising. Much of the work describes the location of hidden advertising in the media space. The work is to better illustrate the often mentioned examples of hidden advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lhtdc/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Využití Product placementu v integrované marketingové komunikaci
Tereza Baštová -
Skrytá reklama a analýza jejího vlivu na spotřebitele
David ODSTRČIL