Mgr. Anna Junová

Master's thesis

L'enseignement de la littéracie auprès des élèves allophones nouvellement arrivés : analyse des pratiques et des besoins dans une école primaire en France.

Teaching literacy to newly-arrived immigrant students: analysis of practices and needs in a French primary school
Abstract:
This thesis deals with the question of teaching literacy, which is the capacity to identify, understand and interpret a written text, to newly-arrived allophone students in France. Its aim is to assess the overall situation based on scientific studies and on personal observation during an internship at a French primary school.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výukou četby jako schopnosti identifikovat, porozumět a interpretovat psaný text, a to u nově příchozích žáků-cizinců ve Francii, kteří mají odlišný mateřský jazyk než francouzštinu. Jejím cílem je zmapovat problematiku výuky četby v tomto konkrétním kontextu, a to jak na základě odborných studií, tak podle vlastních observací ze stáže na základním stupni francouzského státního …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2019
  • Supervisor: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
  • Reader: Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature