L'enseignement de la littéracie auprès des élèves allophones nouvellement arrivés : analyse des pratiques et des besoins dans une école primaire en France. – Mgr. Anna Junová
Mgr. Anna Junová
Master's thesis
L'enseignement de la littéracie auprès des élèves allophones nouvellement arrivés : analyse des pratiques et des besoins dans une école primaire en France.
Teaching literacy to newly-arrived immigrant students: analysis of practices and needs in a French primary school
Abstract:
This thesis deals with the question of teaching literacy, which is the capacity to identify, understand and interpret a written text, to newly-arrived allophone students in France. Its aim is to assess the overall situation based on scientific studies and on personal observation during an internship at a French primary school.Abstract:
Diplomová práce se zabývá výukou četby jako schopnosti identifikovat, porozumět a interpretovat psaný text, a to u nově příchozích žáků-cizinců ve Francii, kteří mají odlišný mateřský jazyk než francouzštinu. Jejím cílem je zmapovat problematiku výuky četby v tomto konkrétním kontextu, a to jak na základě odborných studií, tak podle vlastních observací ze stáže na základním stupni francouzského státního …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qi24q/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2019
- Supervisor: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
- Reader: Mgr. Stéphanie Maria O. Dufond
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JUNOVÁ, Anna. \textit{L'enseignement de la littéracie auprès des élèves allophones nouvellement arrivés : analyse des pratiques et des besoins dans une école primaire en France.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/narbv8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature