Bc. Martin BUŠEK

Master's thesis

TVORBA A POUŽITÍ MATERIÁLŮ PRO VÝUKU DĚJEPISU METODOU CLIL

CLIL material development and use for Teaching History
Abstract:
This thesis deals with creating CLIL materials for teaching History and English in a single lesson. The theoretical part establishes rules to follow when creating CLIL materials for this purpose. Then the practical part tests these rules and focuses on finding the possible issues one may encounter when making the materials for EFL classes in the selected context of Czech schools. The resulting materials …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou a využitím materiálů pro výuku historie metodou CLIL. V teoretické části krátce představuje metodu CLIL jako takovou, následně se věnuje plánování lekce metodou CLIL v českém kontextu. Jsou zde zmíněny případné zdroje materiálů. Na konci teoretické části jsou pak shrnuty principy a doporučení pro tvorbu materiálů. Výzkumná část se věnuje využití materiálů vytvořených …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BUŠEK, Martin. TVORBA A POUŽITÍ MATERIÁLŮ PRO VÝUKU DĚJEPISU METODOU CLIL. Plzeň, 2023. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the English Language and Lower Secondary School Teacher Training in History