Alternative ways of assessment at elementary school – Bc. Lucie Novotná
Bc. Lucie Novotná
Bachelor's thesis
Alternative ways of assessment at elementary school
Alternative ways of assessment at elementary school
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o různých možnostech hodnocení na základní škole. Nejprve vymezuje základní formy a typy hodnocení a poté poukazuje na proměnu hodnocení v souvislosti s vývojem ideologií vzdělávání. Dále poukazuje na důležitost zapojení žáků do procesu hodnocení a charakterizuje možnosti sebehodnocení a vrstevnického hodnocení jako prostředek rozvoje autonomního vzdělávání žáků. Empirická …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the possible means of assessment at elementary school. Firstly, the types and forms of assessment are introduced. Next, it shows the change in importance of ideologies of education and its impact on the assessment. Secondly, the importance of students’ involvement into process of assessment is showed and subsequently, the thesis presents possible tools of self and peer …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fmf6o/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 7. 2020
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education