Rozvoj matematické pregramotnosti v heterogenních třídách mateřských škol pomocí stolních her – Ing. Markéta Čamlíková
Ing. Markéta Čamlíková
Bachelor's thesis
Rozvoj matematické pregramotnosti v heterogenních třídách mateřských škol pomocí stolních her
Development of Mathematical Preliteracy in Heterogenous Kindergarten Classes through board games
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na možnosti rozvoje předmatematických představ u dětí předškolního věku. Teoretická část vymezuje základních pojmy spojené s rozvojem matematické pregramotnosti, seznamuje čtenáře s vývojem matematického myšlení u dětí předškolního věku, přestavuje základní specifika homogenních a heterogenních tříd v mateřských školách a definuje relevantní pojmy týkající se …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the opportunities for the development of pre-mathematical concepts of pre-school age children. The theoretical part defines the essential terms associated with the development of pre-mathematical literacy, introduces the concept of development of mathematical thinking in pre-school age, presents the essential specifics of homogeneous and heterogeneous classes in kindergartens …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mloc9/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Eva Nováková, Ph.D.
- Reader: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČAMLÍKOVÁ, Markéta. \textit{Rozvoj matematické pregramotnosti v heterogenních třídách mateřských škol pomocí stolních her}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ndcjeb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Předmatematické představy u dětí předškolního věku. Vztah inteligence a předmatematických představ u pětiletých dětí
Petra Pickering -
Rané matematické představy a dovednosti dětí ve věku 18 měsíců až 3 roky
Anna Bulušková -
Rozvíjení předmatematických představ v předškolním vzdělávání s tematikou adventu a Vánoc
Terezie MIKUŠKOVÁ -
Věkově heterogenní a homogenní třídy v mateřské škole
Kateřina Šťastníková -
Comparison of English Language Educational Methods at preschool and school age of a child
Dominika ŠÁROŠI -
Extension for Board Games Prototyping Framework
Vojtěch Kropáček -
Didactic Potential of Board Games in Teaching English at Primary Schools
Simona Kopecká -
Translating Board Games: Towards the Translation of Apples to Apples
Gabriela Tomková