Quantitative Probe of the Use of L1 in Lessons of L2 at a Particular Secondary School – Mgr. Jiřina Onderková, DiS.
Mgr. Jiřina Onderková, DiS.
Bakalářská práce
Quantitative Probe of the Use of L1 in Lessons of L2 at a Particular Secondary School
Quantitative Probe of the Use of L1 in Lessons of L2 at a Particular Secondary School
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá používáním mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků na střední škole. Teoretická část se zabývá objemem mateřského jazyka v hodinách cizího jazyka, výukovými metodami , školou jako sociálním prostředím, překladem ústním i písemným. V praktické části se dotazníkovým šetřením určeným studentům i učitelům cizích jazyků a jeho převážně kvantitativní analýzou zjišťují záležitosti …víceAbstract:
This thesis deals with the use of L1 in lessons of L2 at a particular secondary school. The theoretical part is focused on the amount of L1 in L2 lesons,teaching methods, school as environment, translation both oral and written. In the empiric part the questionnire is used as a tool for the research, students and teachers are involved.The quantitative analysis is the method of processing data. In the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/so8z7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Tamara Váňová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Developing Speaking Skills in Lessons of English as a Foreign Language
Eliška Mádrová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
English language education of senior citizens in the context of non-formal learning
Veronika Lösterová -
The Language of the Press
Marek Kotrč -
Quantitative Methods in Error Analysis on the Example of Errors in Academic Writing by Czech Advanced Learners of English
Irina Matusevich -
Typical Interlanguage Features Used by Czech Students as Documented in the Written Part of the School-Leaving Exam in English
Věra Sládková -
Using online courses to prepare for the written maturita exam in English language
Kristýna Jurčová