The main difficulties in applying CLIL method on teaching in upper elementary school in the Czech Republic – Bc. Tereza HNÁTKOVÁ
Bc. Tereza HNÁTKOVÁ
Master's thesis
The main difficulties in applying CLIL method on teaching in upper elementary school in the Czech Republic
The main difficulties in applying CLIL method on teaching in upper elementary school in the Czech Republic
Abstract:
This work deals with the main obstacles in applying and using Content and Language Integrated Learning method (CLIL) throughout the practice of teaching and learning in upper elementary school in the Czech Republic. The first part introduces CLIL methodology. The implications of CLIL are pictured from the learner´s as well as teacher´s perspective. Assessment strategies are introduced. In practical …moreAbstract:
Tato diplomová práce rozebírá a popisuje hlavní problémy a překážky v začlenění metody CLILu do hodin výuky Zeměpisu na druhém stupni základní školy v České republice.První část představuje metodiku hodin CLILu v teoretické rovině. Snažím se o vysvětlení užití obou jazyků, mateřského a cizího, během hodin CLILu.Dále představuji návrhy na řešení problematiky hodnocení, které je u této metody náročné …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Danuše Hurtová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HNÁTKOVÁ, Tereza. \textit{The main difficulties in applying CLIL method on teaching in upper elementary school in the Czech Republic}. Online. Master's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/nh3n7y/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HNÁTKOVÁ, Tereza. The main difficulties in applying CLIL method on teaching in upper elementary school in the Czech Republic. Plzeň, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáUniversity of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / AJ-Ge
Theses on a related topic
-
Vliv užití metody CLIL ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy na úroveň osvojených znalostí a dovedností
Natálie HARTLOVÁ -
CLIL jako jeden z nástrojů rozvoje kompetencí budoucích učitelů
Jan WOSSALA -
The CLIL method in international eTwinning Project
Pavla ARCHER -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Jazykové kompetence žáků s narušenou komunikační schopností ve výuce cizího jazyka
Věra Navrátilová