Využití projektové metody při výuce židovské problematiky na středních školách na příkladu města Svitavy – Bc. David Grolich
Bc. David Grolich
Master's thesis
Využití projektové metody při výuce židovské problematiky na středních školách na příkladu města Svitavy
The Use of the Project Method in Teaching Jewish Issues in Secondary Schools on the Example of the Town of Svitavy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím projektové metody při výuce moderních dějin na středních školách. Hlavním cílem této výuky je představit studentům židovskou problematiku na příkladu města Svitavy. Teoretická část práce se věnuje historii Židů v českých zemích a dále definuje projektovou výuku, její dílčí metody a typologii. Věnuje se také transformaci českého vzdělávacího systému. Mimo to vymezuje …moreAbstract:
The thesis deals with the use of project-based learning in teaching modern history at secondary schools. The main aim of the thesis is to introduce history of the Jewish community in a town of Svitavy. The theoretical part of the thesis deals with history of the Czech Jewish community, it also tries to outline the project-based learning and its partial methods and typology. The thesis also describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 1. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s4fbz/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 2. 2021
- Supervisor: PhDr. Vladimír Černý, Ph.D.
- Reader: PhDr. Libor Vykoupil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GROLICH, David. \textit{Využití projektové metody při výuce židovské problematiky na středních školách na příkladu města Svitavy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/nhfvs0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
The Czechoslovak Soldiers in British Army Ranks during the Second World War
Jan Václavík -
Dunkirk Mythologized, Perspectives on the Evacuation in the Second World War
Marie Stalmachová -
Building a New World: The Czechoslovak Policy of War Crimes Punishment after the Second World War in International Context
Pavla Šimková -
Influence of George Marshall on the World War II and post-war Europe
Vojtěch NEUWIRTH -
The depiction of war, the role of humour and the narration strategies in Patrick Ryan's novel How I won the War
Lucie DŮJKOVÁ -
Building a New World: The Czechoslovak Policy of War Crimes Punishment after the Second World War in International Context
Pavla Šimková -
American Popular Music and World War II: Songs Go to War
Kateřina SCHWARZEROVÁ -
The Czechoslovak Soldiers in British Army Ranks during the Second World War
Jan Václavík