Využití metody Splývavého čtení v edukaci žáků s potížemi učení – Bc. Alena Stejskalová
Bc. Alena Stejskalová
Master's thesis
Využití metody Splývavého čtení v edukaci žáků s potížemi učení
Use methods confluent reading ih the education of pupils with learning difficulties
Abstract:
Diplomová práce zjišťuje možnosti využití metody Sfumato-Splývavé čtení pro edukaci žáků s lehkým mentálním postižením a reedukaci žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část je zaměřena na terminologii specifických poruch učení a mentálního postižení, vymezuje pojmy, popisuje problematiku specifických poruch učení a mentálního postižení. Zabývá se legislativním rámcem vzdělávání žáků s mentálním …moreAbstract:
The thesis determined using of the methods Sfumato - Blended Reading for education of pupils with mild mental disabilities and re-education of students with learning disabilities. The theoretical part was focused on the terminology of specific learning disabilities an mental disability, defines terms, describes the problems of specific learning disabilities and mental disability. It deals with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aksfj/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
The Correlation of Auditory and Experimental Analysis of the Selected Vowels in the English Pronunciation of Slovak Speakers
Rastislav METRUK -
Sluchová analýza a syntéza u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku
Veronika REICHOVÁ -
Sluchová analýza a syntéza hlásek, diferenciace hlásek u žáků prvních ročníků ZŠ
Kateřina Klementová -
Analýza logopedické intervence u žáků se specifickými poruchami učení
Ondřej Vácha -
Úroveň sluchové diferenciace, sluchové analýzy a syntézy u žáků s parciálními poruchami na 1. a 2. stupni ZŠ
Kateřina MOCHAROVÁ -
Vliv mikroplastů na chování a fyziologii ryb a vodních živočichů
Šárka Blinková -
Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj jazyka, řeči, časové a prostorové orientace
Lucie Černá -
Prostorová orientace savců a její neurofyziologická podstata.
Anežka Gottfriedová