Násilí v médiích optikou žáků základní a střední školy – Bc. Vendula Krejčířová
Bc. Vendula Krejčířová
Bachelor's thesis
Násilí v médiích optikou žáků základní a střední školy
Violence in the media through the eyes of primary and secondary schools
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak se děti mladšího školního věku a adolescenti staví k problematice násilí v médiích. Hlavní výzkumné otázky, které jsme se pokusili pomocí dotazníkového šetření zodpovědět, jsou, jaké projevy lidského jednání zobrazovaného v médiích jsou podle respondentů násilné, jaké funkce a účinky podle nich násilné obsahy mohou mít a zda je potřeba tyto obsahy nějakým způsobem regulovat …moreAbstract:
This study tries to explore how children and adolescents understand media violence. In our survey we tried to answer three questions. First one is about which human behaviour respondents identify as violence. Second tries to explore their opinion on media functions and media effects. In the last question we want to know whether there is any necessity of media regulations according to children and adolescents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/scjj6/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavel Sedláček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Study the optimal condition to knockout metallothionein by CRISPR-Cas9 in neuroblastoma
Klára Májková -
Interpersonální regulace emocí dětí staršího školního věku
Hana Chrastecká -
Regulace emocí u dětí mladšího školního věku
Eva Hynčicová -
Emoční regulace dětí mladšího školního věku
Monika Janků -
Míra regulace ve výchově z pohledu dětí staršího školního věku
Eva Majštiníková -
Regulace emocí dětí a dospívajících v institucionální péči
Kateřina Tomšejová -
Seberegulace u žáků staršího školního věku v závislosti na interakčním stylu třídního učitele a typu vzdělávací instituce
Bohumila Hladíková