Bc. Lucie Vilacká

Master's thesis

Univerzalismus spotřebního chování v postmoderní době

Universalism of the Consumer Behaviour in Postmodern Age
Abstract:
Na základě rešerše, vycházející z literárních i internetových zdrojů v českém a anglickém jazyce jsou vymezeny základní pojmy a jsou popsány obecné projevy spotřebního chování. Prostřednictvím výzkumné sondy ve formě dotazníkového šetření jsou získána data, díky kterým jsou následně posouzeny univerzální projevy spotřebního chování současné mladé generace. Cílem této diplomové práce je tedy zjistit …more
Abstract:
Based on the research of Czech and English literature and Internet sources, basic concepts are defined and general expressions of consumer behavior are described. Through a research probe in the form of a questionnaire survey, data are obtained, thanks to which the universal manifestations of consumer behavior of the current young generation are subsequently assessed. The aim of this diploma thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2021
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní