Lenka Kaplanová

Master's thesis

Využití muzikoterapie ve Výchovně léčebném oddělení Přestavlky

The Use of Musictheraphy in the Residential Care Přestavlky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím muzikoterapie ve Výchovně léčebném oddělení v Přestavlkách. V úvodní teoretické části vymezuje pojem speciální pedagogika, vymezuje pojem terapie a muzikoterapie. Seznamuje s historickým vývojem tohoto oboru a současnou českou muzikoterapií. Uvádí zde formy, techniky muzikoterapie, které se v praxi využívají. V praktické časti, popisuji komplexní péči zařízení, klientelu …more
Abstract:
This thesis deals with the use of music therapy in the Educational Therapeutic Department in Prestavlky. In the introductory theoretical part, three notions are defined: special pedagogy, therapy and music therapy. This part also focuses on the historical development of music therapy and Czech contemporary music therapy as well as presenting the forms and techniques of this branch which are used in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2014
Accessible from:: 11. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2014
  • Supervisor: MgA. Zuzana Bubeníčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kaplanová, Lenka. Využití muzikoterapie ve Výchovně léčebném oddělení Přestavlky. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 11. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)