Marek Šindelka
Bachelor's thesis
Film jako organismus a jako stroj
Film as an organism and as a machine
Abstract:
AbstraktPráce se zaměřuje na srovnání teoretických přístupů Sergeje Ejzenštejna, Dzigy Vertova a Andreje Tarkovského, coby tří zcela odlišných pozic na škále mezi organickým a mechanickým filmem. Každá tato pozice má svou specifickou temporalitu, vycházející především ze zvolené střihové metody tvůrců: Ejzenštejnova dialektická montáž pracující v modu "člověk-příroda", Vertovova dialektická montáž …moreAbstract:
AbstractThe thesis focuses on comparsion of theoretical aproaches of Sergei Eisenstein, Dziga Vertov and Andrei Tarkovsky, as a three completely different positions on a scale between organic and mechanic film. Each of these positions has its own specific temporality, according to editing method used by the artist: Eisenstein's dialectic montage in the mode "human-nature", Vertov's dialectic montage …moreKeywords
ruská kinematografieKeywords
filmová montážKeywords
filmoví režiséřiKeywords
práce režiséraThesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2015
- Supervisor: Jiří DUFEK
- Reader: Jan BERNARD
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 9. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV -
Filmová a seriálová zpracování románu Mistr a Markétka Michaila Bulgakova
Marie Stará -
Atentát na Reinharda Heydricha aneb Historická událost jako filmová situace
Adam Kratochvíl -
David Fincher: Filmová Inovácia cez Rozmanité Žánre a Médiá
Michal Kováč -
Filmová psychedelika: Pátrání po mimořádných stavech vědomí ve filmech Sandoz
Lea Petříková -
Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla Kachyni
David Vigner -
Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu
Hynek Tuleja