Faktory ovlivňující nižší vzdělanost romského etnika – Mgr. Monika Vaverková
Mgr. Monika Vaverková
Bakalářská práce
Faktory ovlivňující nižší vzdělanost romského etnika
The factors of lower scholarship of Romanys
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přístupu Romů ke vzdělání, jaké limity a jaké faktory tento přístup mohou ovlivňovat. Vychází z předpokladu nižšího stupně vzdělání u Romů díky kulturním specifikům etnicity daným historickým vývojem a socioekonomickým statutem, který Romové obvykle mají, a jeho dopady. V praktické části je předmětem výzkumu školní klima, postojové orientace v Romů, reflexe …víceAbstract:
My thesis deals with the approach of Romanies to education, what limites and what factors can influence that approach. It is based on presumption that lower education of Romanies is given by :cultural particularities created during historical process, socio-economic status that Romanies usually have, and impact of that status. The subjects of research in the practical part are school climate, attitudes …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z8791/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2010
- Vedoucí: Mgr. Martin Stanoev, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Postoj učitelů ZŠ ke komunikaci s rodiči žáků
Filip Doležel -
Postoje učitelů ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních a středních školách
Michaela Junková -
Školní neúspěch dětí v mladším školním věku a postoj učitele ke školnímu neúspěchu
Adéla Tihelková -
Postoje učitelů ke školním třídám
Michaela JOŠKOVÁ -
Přístupy a postoje učitelů ke školnímu podvádění
Zuzana Anna Michalová -
Základní faktory determinující postoj učitelů ke vzdělávání rozumově nadaných žáků
Helena Vaňková -
Subjektivní postoj učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání
Miroslava Křivánková -
Postoj učitelů a vedení školy ke smyslu supervize na ZŠ
Michaela PANOVCOVÁ