Faktory ovlivňující nižší vzdělanost romského etnika – Mgr. Monika Vaverková
Mgr. Monika Vaverková
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující nižší vzdělanost romského etnika
The factors of lower scholarship of Romanys
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přístupu Romů ke vzdělání, jaké limity a jaké faktory tento přístup mohou ovlivňovat. Vychází z předpokladu nižšího stupně vzdělání u Romů díky kulturním specifikům etnicity daným historickým vývojem a socioekonomickým statutem, který Romové obvykle mají, a jeho dopady. V praktické části je předmětem výzkumu školní klima, postojové orientace v Romů, reflexe …moreAbstract:
My thesis deals with the approach of Romanies to education, what limites and what factors can influence that approach. It is based on presumption that lower education of Romanies is given by :cultural particularities created during historical process, socio-economic status that Romanies usually have, and impact of that status. The subjects of research in the practical part are school climate, attitudes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z8791/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Martin Stanoev, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Postoj učitelů ZŠ ke komunikaci s rodiči žáků
Filip Doležel -
Postoje učitelů ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních a středních školách
Michaela Junková -
Školní neúspěch dětí v mladším školním věku a postoj učitele ke školnímu neúspěchu
Adéla Tihelková -
Postoje učitelů ke školním třídám
Michaela JOŠKOVÁ -
Základní faktory determinující postoj učitelů ke vzdělávání rozumově nadaných žáků
Helena Vaňková -
Subjektivní postoj učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání
Miroslava Křivánková -
Postoj učitelů a vedení školy ke smyslu supervize na ZŠ
Michaela PANOVCOVÁ -
Postoje učitelů ke vzdělávání nadaných žáků na základních a středních školách
Michaela Junková