Pavla PETERKOVÁ

Master's thesis

Analysis of communication strategies in business magazines

Analysis of communication strategies in business magazines
Abstract:
The thesis analyses communication strategies in three business magazines - Forbes, Fortune and Entrepreneur. The communication strategies are based on M. A. K. Halliday's ideational and interpersonal metafunctions and multimodality. The first part explains mass media and media discourse to which magazines belong and the theoretical background for the analysis. The second part is the analysis of the …more
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje komunikační strategie ve třech časopisech zaměřených na ekonomiku a business - Forbes, Fortune a Entrepreneur. Komunikační strategie vychází z ideační a interpersonální metufunkce lingvisty M. A. K . Hallidaye a multimodality. První část práce vysvětlí, co jsou to masová média a mediální diskurz, do kterého spadají časopisy, a také objasní teoretické základy, kterým se …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PETERKOVÁ, Pavla. Analysis of communication strategies in business magazines. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta