Analysis of communication strategies in business magazines – Pavla PETERKOVÁ
Pavla PETERKOVÁ
Master's thesis
Analysis of communication strategies in business magazines
Analysis of communication strategies in business magazines
Abstract:
The thesis analyses communication strategies in three business magazines - Forbes, Fortune and Entrepreneur. The communication strategies are based on M. A. K. Halliday's ideational and interpersonal metafunctions and multimodality. The first part explains mass media and media discourse to which magazines belong and the theoretical background for the analysis. The second part is the analysis of the …moreAbstract:
Tato diplomová práce analyzuje komunikační strategie ve třech časopisech zaměřených na ekonomiku a business - Forbes, Fortune a Entrepreneur. Komunikační strategie vychází z ideační a interpersonální metufunkce lingvisty M. A. K . Hallidaye a multimodality. První část práce vysvětlí, co jsou to masová média a mediální diskurz, do kterého spadají časopisy, a také objasní teoretické základy, kterým se …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PETERKOVÁ, Pavla. Analysis of communication strategies in business magazines. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / English for Translation
Theses on a related topic
-
Současné trendy ve zprostředkování obsahu archivů mediálního umění. Návrh strategie pro Vašulka Kitchen Brno
Tamara Pavlechová -
Komunikační strategie firmy Mindshare
Vendula Jabůrková -
Pohyblivý plakát jako komunikační strategie perspektivou motion designu
Aneta Danielová -
PŘÍPADOVÁ STUDIE TVORBY MEDIÁLNÍ STRATEGIE PRO VYBRANOU SPOLECNOST
Jakub Schreier -
Komunikační strategie startupového projektu Colibri
Phuong Thao Le -
Komunikační strategie tiskových mluvčích v krizových situacích
Kristýna Maršovská -
Marketingová strategie a vstup na trh pro Start-Up Leepa
David Petrbok -
Komunikační strategie společnosti CET 21 spol. s r.o.
Iveta Kalousová