Aktuální postavení výtvarných umělců ve svobodném povolání nebo jako OSVČ v ČR – Magdaléna Kramperová
Magdaléna Kramperová
Bachelor's thesis
Aktuální postavení výtvarných umělců ve svobodném povolání nebo jako OSVČ v ČR
Current position of visual artists as freelancers or self-employed persons in the Czech Republic
Anotácia:
Cílem této práce je získat vhled do aktuálního postavení výtvarných umělců v České republice. Teoretická část se zaměřuje na základní definice pojmů spojených s podnikáním, autorstvím a předkládá pohled do této problematiky také v zahraničí. Není opomenuta terminologie související s výtvarným uměním. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum provedený formou rozhovorů s pěti českými výtvarníky a …viacAbstract:
The aim of this thesis is to gain insight into the current position of visual artists in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the basic definitions of concepts related to entrepreneurship, authorship, and it also provides an international insight into this issue. Terminology related to visual arts is not omitted. The practical part contains qualitative research conducted in the form …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2022
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/86932
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2022
- Vedúci: Marek Prokůpek
- Oponent: Lucia Horňáková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86932
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Práce na příbuzné téma
-
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Renaissance theatre in England and its comparison with the theatre in the Czech Lands in the Renaissance period
Lucie Pupalová -
Marketingová strategie firmy Vodafone v současné situaci globální pandemie Covid-19
Ondřej Beran -
Dopady COVID-19 na SME společnosti v ČR a vhodnost poskytnutých státních podpor
František Bartek