Problematika začínajícího učitele na druhém stupni základní školy – Bc. Anna NĚMCOVÁ
Bc. Anna NĚMCOVÁ
Master's thesis
Problematika začínajícího učitele na druhém stupni základní školy
Problems of a beginning teacher at lower-secondary school
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Problematika začínajícího učitele na druhém stupni základní školy" pojednává o současných problémech začínajících učitelů. Práce popisuje proces uvádění začínajícího učitele do praxe, jeho adaptační období i plán. Zabývá se pregraduální přípravou učitelů a profesní podporou začínajícího učitele od uvádějícího učitele.Abstract:
Diploma thesis called "Problems of a beginning teacher at lower-secondary school" deals with the current problems of the beginning teachers. It describes the process of introducing the beginning teacher to practise, his period of adaptation and adaptation plan. It focused on preparedness at university and professional support for novice teacher from mentor teacher.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2023
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NĚMCOVÁ, Anna. Problematika začínajícího učitele na druhém stupni základní školy. Olomouc, 2023. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
TTeaching German for lower secondary schools / Teaching German for lower secondary schools
Theses on a related topic
-
Problémy začínajících učitelů a jejich řešení
Hintenausová Hintenausová -
Problémy začínajících učitelů 1. stupně ZŠ
Eva Kubánková -
Klíčové problémy začínajících učitelů základních škol v ČR
Jana Adamcová -
Problémy začínajících učitelů
Marcela Krůzová -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Začínající učitelé a jejich profesní adaptace
Veronika Šimíková -
Podpora začínajících učitelů v MŠ
Sandra Bejdáková -
Adaptační období pro začínající učitele – srovnání koncepce v Rakousku a České republice
Veronika Klusoňová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights