Bc. Irena Veselá

Bachelor's thesis

PR jako součást nákupního rozhodování spotřebitele

PR as a part of the purchasing decisions of consumers
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je na rozboru společnosti Apple doložit, že PR má vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. V práci se autorka nejprve zabývá teorií z oblasti marketingu s vymezením základních pojmů. Pokračuje zmapováním nákupního rozhodování spotřebitele, oblastí public relations a jeho technik v ovlivňování mínění, které je nosným tématem této práce. Ve druhé části jsou analyzovány marketingové …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the analysis of the Apple company to demonstrate that PR has an influence on the purchasing decisions of consumers. First of all, the author deals theories from the field of marketing with the definition of basic concepts. Continues by mapping with purchasing decisions of consumers, public relations and techniques in influencing opinion, which is the main topic of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2017
  • Supervisor: Mgr. Miloslava Kykalová
  • Reader: Mgr. Pavel Kotyza

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication