Poetika filmů noir Otto Premingera – Bc. Tereza PÍCHOVÁ
Bc. Tereza PÍCHOVÁ
Diplomová práce
Poetika filmů noir Otto Premingera
Neoformalistic analysis of Otto Preminger's film noir
Anotace:
Diplomová práce se zabývá analýzou stylových a narativních filmových složek šesti filmů noir režiséra Otto Premingera. Analyzovanými filmy jsou Laura (1944), Padlý anděl (1945), Ve víru (1949), Tam, kde ulice končí (1950), Třináctý dopis (1951) a Andělská tvář (1953). Práce metodologicky vychází z neoformalistického přístupu popsaného Davidem Bordwellem a Kristin Thompsonovou v knihách Umění filmu …víceAbstract:
The subject of this master's thesis is the analysis of stylistic and narrative film elements in six film noirs directed by Otto Preminger. These are the following: Laura (1944), Fallen Angel (1945), Whirlpool (1949), Where the Sidewalk Ends (1950), 13th Letter (1951), and Angel Face (1953). The methodology of the thesis stems from the neoformalist approach described by David Bordwell and Kristin Thompson …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Milan Hain, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
PÍCHOVÁ, Tereza. Poetika filmů noir Otto Premingera. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny divadla, filmu a masmédií / Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia
Práce na příbuzné téma
-
Historický komentář skrz krimiseriál: Neoformalistická analýza seriálu Rédl
Chris Palkosků -
Proměny trojice kriminálních filmů Vladimíra Čecha 105 % alibi (1959), Kde alibi nestačí (1961), Alibi na vodě (1965)
Veronika ZÝKOVÁ -
Neoformalistická stylová analýza filmu Tři oříšky pro Popelku (1973)
Viola Bláhová -
Ambiciózní poupátka a asertivní pistolník. Neoformalistická analýza filmu Limonádový Joe.
Pavla Vytisková -
Konstrukce významů paralelních scén: Neoformalistická analýza snímku Výchozí bod (2014)
David LEKEŠ -
Konstrukce významů paralelních scén: Neoformalistická analýza snímku Výchozí bod (2014)
David LEKEŠ -
Motiv duality ve filmu Padlý anděl
Tereza PÍCHOVÁ -
P: Tam, někde tam
Lenka Sedláčková
Název
Vložil
Vloženo
Práva