Typische Fehler und Schwierigkeiten der tschechischen Lernenden im Deutschunterricht – Bc. Alena Slavíková
Bc. Alena Slavíková
Master's thesis
Typische Fehler und Schwierigkeiten der tschechischen Lernenden im Deutschunterricht
Typical mistakes and difficulties for the Czech students in the study of German language
Abstract:
This diploma thesis is about typical mistakes of Czech students in the study of German language. The theoretical part of the work is devoted to methods of teaching foreign language mistakes. The following part offers a summary of findings from the questionnaire on the subject theme with consideration that a sample was created for working with mistake.Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá typickými chybami českých studentů při výuce německého jazyka. Teoretická část práce se věnuje metodám výuky cizích jazyků a problematice chyby. Následující část nabízí shrnutí poznatků z dotazníku k danému tématu. S ohledem na to byla vytvořena jednotlivá vzorová cvičení pro práci s chybou.
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o6f7e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
- Vedúci: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of the efficiency of utilization of foreign aid: a case study of the Kurdistan Region of Iraq
Veronika Juráková -
Turkish foreign policy in the Western Balkans: Multi-faceted policy of continuity under AKP? Case study of Kosovo, North Macedonia and Serbia
Bojana Zoric -
The impact of foreign currency exchange rate on foreign trade: Case study of the Republic of Kazakhstan
Yernar Kozhak -
Exchange rate as a determining factor of foreign economic activity: case study of the Republic of Kazakhstan.
Vladislav Balaguta -
COVID-19 as an existential and educational crisis: A mixed methods study on online learning experiences of foreign students in Brno
Sithabiso Moyo -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles