Připravenost budoucích učitelů na vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami – Bc. Lenka Žáková
Bc. Lenka Žáková
Master's thesis
Připravenost budoucích učitelů na vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Readiness of future teachers for education pupils with special educational needs
Abstract:
Diplomivá práce "Připravenost budoucích učitelů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zabývá kompetencemi, znalostmi a postoji učitelů pro inkluzivní výchovu. Teoretická část popisuje podmínky inkluzivního vzdělávání a přípravu budoucích učitelů pro inkluzi. Praktická část je věnována realizovanému výzkumnému šetření. integrované vzdělávání inkluzivní vzdělávání žák se speiálními …moreAbstract:
Diploma thesis "Readiness of future teachers for education pupils with special educational needs" deals with competences, knowledge and attitudes of future teachers for inclusive education. Theoretical part describes terms of inclusive education. Practical part focus on realized research.Keywords
integrované vzdělávání inkluzivní vzdělávání žák se speiálními vzdělávacími potřebami inkluze integrace vzdělávání budoucích učitelů připravenost učitelů integrated education inclusive education pupil with special educational needs inclusion integration training future teachers readiness of future teachers
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/idx8b/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽÁKOVÁ, Lenka. \textit{Připravenost budoucích učitelů na vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/nrkzpa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Eva Dostalová -
Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Nikola Vacínová -
Inkluzivní vzdělávání žáka se spinální svalovou atrofií a odlišným mateřským jazykem na běžné základní škole
Hana Váňová -
Pohled pedagogů běžných základních škol na inkluzivní vzdělávání žáků s mírnou vývojovou poruchou intelektu
Kateřina Klementová -
Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů vyučujících na základní škole
Natálie Pernicová -
Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením na ZŠ z pohledu intaktních žáků
Aneta Kučerová -
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
Professional Preparation of Future Lower Secondary School Teachers in Using Information and Communication Technologies in the Context of Teaching English as a Foreign Language
Xiaojun WANG