Hildegard Liebl

Doctoral thesis

The impact of sport-related branded entertainment on brand love.

Vliv sportovně zaměřené značkou podporované zábavy na brand love.
Abstract:
Silné značky jsou hlavním tvůrcem hodnoty pro firmu a mají mimořádný význam zejména v odvětví rychloobrátkového zboží. Odborná literatura přináší řadu výzkumů zkoumajících vztahy mezi spotřebiteli a značkami, odrážející různou povahu a intenzitu vztahů. Nejvyšší formu těchto vztahů představuje láska ke značce (brand love). Vytvořit silnou značku je obtížný úkol, ještě více stavět na lásce ke značce …more
Abstract:
Strong brands are a major value creator for a company and of utmost im-portance especially in the FMCG industry. Academic literature reflects plenty of re-search investigating the relationships between consumers and brands, they mirror different natures and intensities. The highest form of these relationships is defined by brand love. To create a strong brand is a difficult task, to build on brand …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta