Bc. Arina Brevnova

Master's thesis

Marketingová komunikace společnosti Volkswagen v období Diesel Gate

The Marketing Communication of Volkswagen in the Diesel Gate Period
Abstract:
Cílem práce je analýza komunikační strategie společnosti Volkswagen, zaměřenou na překonání emisní krize Dieselgate. Práce se skládá ze tří hlavních častí. Z analýzy odborné literatury se ukázalo, že reakce na krizi je kritickou a důležitou fází, protože je velmi jasně viditelná pro cílové publikum a výrazně ovlivňuje veřejné mínění a vnímání značky. Na základě provedené analýzy skandálu Dieselgate …more
Abstract:
The aim of this work is to analyze the communication strategy of the Volkswagen company aimed at overcoming the Dieselgate emission crisis. The thesis consists of three main parts. Analysis of the literature has shown that the response to the crisis is a critical and important phase, as it is very clearly visible to the target audience and has a significant impact on public opinion and brand perception …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní