Metodické lekcie slovenskej literatúry 21. storočia – Bc. Michaela Hirtlová
Bc. Michaela Hirtlová
Diplomová práce
Metodické lekcie slovenskej literatúry 21. storočia
Methodical lessons of 21. century Slovak literature
Abstract:
Master's Thesis „Methodical lessons of 21. century Slovak literature“ deals with the interpretation of contemporary Slovak literature and its inclusion in the secondary school educational process in the context of aesthetic education. It aims to create not only exemplary lessons, according to which the teacher approaches to teaching of Slovak literature of the 21st century, but also increase student …víceAbstract:
Magisterská diplomová práca „Metodické lekcie slovenskej literatúry 21. storočia“ sa zaoberá interpretáciou súčasnej slovenskej literatúry a jej zaradenia do vzdelávacieho procesu na stredných školách v kontexte estetickej výchovy. Za cieľ si kladie nielen vytvorenie príkladných lekcií, podľa ktorých môže pedagóg postupovať pri výučbe slovenskej literatúry 21. storočia, ale aj zvýšenie záujmu študentov …víceKlíčová slova
literatúra slovenská literatúra literatúra 21. storočia metodické lekcie stredné školy interpretácia umeleckého textu Peter Balko Vtedy v Lošonci Boris Filan Wewerka Monika Kompaníková Piata loď literature slovak literature literature of 21. century methodical lessons secondary schools interpretation of fiction
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/oeo6z/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petr Kalina, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
American Teen TV: Identification and Interpretation of Teen Girl Archetypes of the 21st Century
Linda Krajčovičová -
The Use of Google Docs in Writing Lessons at Czech Secondary Schools as an Alternative to Pen and Paper
Barbora Šišková -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
Analysis of a professional vocabulary taught in ESP lessons at secondary schools
Kristýna Červinková -
Materials for CLIL Geography Lessons at Secondary Schools
Kateřina Chmelařová