Preparation for an Experiential Field Trip through Devon and Cornish Poetry – Mgr. Marie Šimáková
Mgr. Marie Šimáková
Bachelor's thesis
Preparation for an Experiential Field Trip through Devon and Cornish Poetry
Preparation for an Experiential Field Trip through Devon and Cornish Poetry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou, organizací a průběhem zážitkového kurzu v Devonu a Cornwallu pro dospělé studenty anglického jazyka. Teoretická část se soustřeďuje na vysvětlení základních principů zážitkového kurzu pro dospělé a také na výhody začlenění poezie v rámci výuky anglického jazyka. Praktická část popisuje průběh kurzu a jeho hodnocení účastníky i lektorem. Přílohová část je doplněna …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the preparation, organization and process of the experiential field trip for adult learners of English language in Devon and Cornwall. The theoretical part is focused on explanation of the general principles of experiential learning for adults and advantages of integration of poetry into regular language lessons. The practical part describes the process of the field …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kb1bl/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Suchý
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
The Value of Experiential Learning in an Intensive English Language Course
Barbora Janitorová -
Intensive experiential language course
Bronislav Sobotka -
Preparation and organization of an intensive language course
Helena Matoušková -
Theme Aimed Intensive Language Course
Lenka Zelenková -
Intensive Sprachkurse für Abiturienten in der Tschechischen und Slowakischen Republik
Laura Ewerlingová -
Planning a Strategies-Based Course for an Adult Learner in One-to-One English Lessons
Kristýna Šulová