Internationalization of online service providers: network perspective – Olha Fedoronchuk
Olha Fedoronchuk
Master's thesis
Internationalization of online service providers: network perspective
Internationalization of online service providers: network perspective
Abstract:
Studie zkoumá proces internacionalizace poskytovatelů online služeb z hlediska sítě. Poskytovatelé online služeb závisí na digitálním doručování přes internet, takže internacionalizace probíhá rychleji než tradiční firmy. Literatura popisuje takový jev jako „narozený globální“ také znamená, že OSP mohou snadno překonat geografické hranice. Síťová teorie zdůrazňovala důležitost již existujících znalostí …moreAbstract:
The study examines the internationalization process of online service providers in terms of network. Online service providers (OSPs) depend on digital delivery over the internet, thus, undertaking internationalization faster than traditional firms. The literature describes such phenomenon as ‘born global’ also means that OSPs can overcome geographical borders easily. Network theory emphasized the importance …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/81589
Thesis defence
- Date of defence: 24. 8. 2020
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Minnie Kontkanen Kontkanen
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/81589
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analýza online poskytovatelů audiovizuálních služeb
Jan Brychta -
Online marketingová komunikace poskytovatelů masážních, rekondičních a regeneračních služeb v České republice
Kristýna Troupová -
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová -
Analýza online poskytovatelů audiovizuálních služeb
Jan Brychta -
Internationalization process of SMEs and the impacts of networks: Perspectives from an emerging economy
Ibrahim Musah Donkoh -
Internacionalizace podniku
Petra Bašistová -
Study of an industrial site converted into a protected ornithological site open to the public
Kristina Tanghe -
Skeletal trauma analysis of the remains from habanic burial site in Přibice
Sebastian Sedlár