Virtuální identita hráčů MMORPG a jejich motivace ke hraní – Lukáš Jarkuliš
Lukáš Jarkuliš
Bakalářská práce
Virtuální identita hráčů MMORPG a jejich motivace ke hraní
Virtual identity of MMORPG players and their motivation for playing
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na hráče a virtuální prostředí online počítačových her pro masivní počet hráčů (MMORPG). Pomocí metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru zkoumám, zda dochází ke ztotožnění hráčů se svou virtuální identitou a identifikaci vztahu mezi reálným a virtuálním já. Dále se zaměřuji na motivaci hráčů k započetí i dlouhodobé interakce s virtuálním světem a vliv …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with players and virtual environment of Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG). I examine whether there is the identification of players with their virtual identity and identifying the relationship between the real and the virtual self using methods of participant observation and semi-structured interview. Also I focus on player's motivation to start playing …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 11. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 2. 2014
- Vedoucí: PhDr. Tomáš Boukal, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Jarkuliš, Lukáš. Virtuální identita hráčů MMORPG a jejich motivace ke hraní. Pardubice, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociální antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Konstrukce virtuální identity současné české mládeže
Anna Šupíková -
Motivace hráček k participaci v MMORPG
Pavla Radostová -
Motivace ke hraní MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game)
Zdeňka MALÁČOVÁ -
Motivace a locus of control u hráčů World of Warcraft
Marek HRTOŇ -
Motivace hráčů počítačové hry World of Warcraft v České republice
Martin Babarík -
MMORPG v každodennosti z pohledu jeho uživatelů
Matouš Márai -
MMORPG a virtuální komunity
Vlasta Semotamová