Petr Přívratský

Bachelor's thesis

Analýza marketingové kampaně koalice Pirátů a Starostů ve volbách do poslanecké sněmovny 2021

Marketing analysis of the political campaign of the PirStan coalition in the elections to the Chamber of Deputies in 2021
Abstract:
Bakalářská práce má za cíl zjistit, proč koalice Pirátů a Starostů dosáhla ve volbách tak neočekávaně špatného výsledku vzhledem k předvolebním průzkumům. Dále si dává za úkol zjistit, co vedlo k historickému volebnímu debaklu konkrétně u České pirátské strany, která za tuto koalici získala pouze 4 poslance. Práce analyzuje dění z pozadí obou stran a jejich vzájemné interakce.
Abstract:
This bachelor's thesis aims to find out why the coalition of Pirates and Mayors achieved such an unexpectedly poor results in the elections due to the election polls. It also aims to find out what led to the historic election debacle, specifically for the Czech Pirate party, which ended up with only 4 deputies for this coalition. This work also analyzes the background of both parties and their interactions
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Lukáš Valeš, Ph.D.
  • Reader: Jan Boubín, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON