Kateřina Nováková

Master's thesis

Volba marketingové strategie při vstupu nového produktu na trh

The choice of marketing strategy during introduction of a new product to the market
Abstract:
V teoretické části mé práce se zabývám procesem marketingového plánování, segmentací trhu, targetingem a positioningem produktu obecně. Dále je práce zaměřena v teoretické rovině na jednotlivé marketingové nástroje: produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následuje představení mnou zvoleného produktu-cideru, včetně jeho historie, výroby a různých značek ve světě. Praktická část je uvedena výzkumem …more
Abstract:
In the theoretical part of my thesis I am dealing with marketing planning, segmentation, targeting and positioning of a product in general. Further the marketing tools such as price, product, distribution and communication are introduced. The new chosen product cider is described together with its history, production and all famous cider brands around the world. The analytical part is introduced by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 2. 2010
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19504

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod