Volba marketingové strategie při vstupu nového produktu na trh – Kateřina Nováková
Kateřina Nováková
Master's thesis
Volba marketingové strategie při vstupu nového produktu na trh
The choice of marketing strategy during introduction of a new product to the market
Abstract:
V teoretické části mé práce se zabývám procesem marketingového plánování, segmentací trhu, targetingem a positioningem produktu obecně. Dále je práce zaměřena v teoretické rovině na jednotlivé marketingové nástroje: produkt, cenu, distribuci a komunikaci. Následuje představení mnou zvoleného produktu-cideru, včetně jeho historie, výroby a různých značek ve světě. Praktická část je uvedena výzkumem …moreAbstract:
In the theoretical part of my thesis I am dealing with marketing planning, segmentation, targeting and positioning of a product in general. Further the marketing tools such as price, product, distribution and communication are introduced. The new chosen product cider is described together with its history, production and all famous cider brands around the world. The analytical part is introduced by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/19504
Thesis defence
- Date of defence: 10. 2. 2010
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/19504
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingový mix ATV shop, s. r. o.
Michaela Jesenská -
Marketingový mix vybraného podniku
Barášek Barášek -
Marketingový mix vybraného podniku
Natálie Michaliková -
Marketingový mix v prodejnách Levné knihy
Barbora Civínová -
Marketingový mix vybraného bankového produktu
Monika Hatinová -
Marketingový mix výstavby bytového domu
Marek Oubrecht -
Marketing analysis of selected company - Vietnamese dairy company Vinamilk
Huyen Linh Pham -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Jiří Truneček