Bc. Jiří Krása

Master's thesis

Marketingová zákaznická segmentace podle vybraného modelu konkrétního podniku

Marketing customer segmentation by the selected model of particular company
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zákaznickou segmentací vydavatelského projektu, konkrétně turistického průvodce Prahou. Definuje základní pojmy z oblasti segmentace cílových skupin na základě životního stylu, socioekonomických tříd a na vybraných segmentačním modelech určuje nejvhodnější segmenty čtenářů pro periodikum. Dále uvádí stávající formu časopisu, jeho zacílení na čtenáře a jejich charakteristiku …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the matter of customer segmentation of publishing project, especially city guide of Prague. Defines basic terms from the area of the target groups segmentation based on the lifestyle, social-economic degrees and chosen segmentation models define best segments of readers for magazine. Also shows actual form of magazine, targeting on readers and their characteristic. It …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2011
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní