Greenwashing in cosmetics as a tool of profit – Natálie Linhardtová
Natálie Linhardtová
Bachelor's thesis
Greenwashing in cosmetics as a tool of profit
Greenwashing v kosmetice jako nástroj zisku
Abstract:
Greenwashing je žhavým tématem po celém světě a stále se šíří. S rychlým rozvojem marketingu roste i počet kosmetických společností, které greenwashing využívají. Mnozí by řekli, že vzhled obalu hraje velkou roli při rozhodování lidí při nákupu kosmetického výrobku, existuje však více kritérií, kterými se lidé mohou řídit. To, co hraje největší roli při výběru kosmetického produktu není samotný obal …moreAbstract:
Greenwashing is a hot topic all around the world and it continues spreading. With the rapid rise of marketing, the number of cosmetic companies using greenwashing is increasing as well. As many would say that the appearance of the packaging plays a big role in people’s decision-making when buying a cosmetic product, there are more criteria with which people can be driven. It is not the packaging of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88172
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2023
- Supervisor: Eva Křenková
- Reader: Iveta Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88172
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Dopad výroby a spotřeby ekologicky šetrných oděvů na životní prostředí
Sandra Trejtnarová -
CSR komunikace se stakeholdery - spotřebiteli, jejich povědomí o CSR a jejich zapojení do CSR iniciativ.
Xeniya Kalinina -
Strategic Returns from CSR: A critical review of Warby Parker’s CSR initiative
Mirjamol Mamatov -
A critical review of CSR effectiveness and recipient involvement in humanitarian-oriented CSR projects
Jacqueline Ackermann -
CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR
Dennis Lenczowski -
Rozdíly v pojetí CSR v Evropě a Indii
Harsh Jha -
Analýza CSR společnosti Lindex, porovnání vnímání CSR spotřebiteli ve Švédsku a ČR
Sylvie Křesalová -
CSR v ČR – chtějí firmy celonárodní systém koordinace CSR?
Lukáš Skřivan