Faktory ovlivňující motivaci ke vzdělávání na středních školách – Ing. Daniela Malenová
Ing. Daniela Malenová
absolventská práce studenta CŽV
Faktory ovlivňující motivaci ke vzdělávání na středních školách
Factors influencing motivation for education at secondary schools
Abstract:
Tato práce se zabývá faktory ovlivňujícími motivaci ke vzdělávání na středních školách. Nejprve je definován pojem motivace, její rozdělení podle délky trvání, směrování a nástrojů, kterými je vyvolána. Dále se text zabývá vlivem vnějšího prostředí na motivaci. Součástí práce je také kazuistika žáka posledního ročníku základní školy, který se chystá k postupu na střední školu. Kapitola Diskuze je věnována …moreAbstract:
This thesis deals with the factors influencing the motivation to educate at secondary schools. First, the concept of motivation is defined, its division according to duration, direction and the tools by which it is induced. Furthermore, the text deals with the influence of the external environment on motivation. Part of the thesis is also a case study of a learner in the last year of primary school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 12. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MALENOVÁ, Daniela. \textit{Faktory ovlivňující motivaci ke vzdělávání na středních školách}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/nywr14/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Aid Allocation across the Humanitarian-Development-Peace Nexus: The Role of Fragility as a Donor's Motive
Kazuma YABE