Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky – Ivana Dzhanovska
Ivana Dzhanovska
Bakalářská práce
Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky
The Desexualisation of the Female Body in Film through the Eyes of a Cinematographer
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na problematiku sexualizace ženského těla ve filmu prostřednictvím mužského pohledu (male gaze). Rozebírá problematiku cenzury ženského těla na sociálních sítích. Zkoumá význam ženského aktu v průběhu staletí a jeho proměny. Studuje, jak vynález fotografie, kinematografie a tisku přispěl k objektivizaci ženského těla. Definuje tzv. mužský a ženský pohled, poté analyzuje a porovnává …víceAbstract:
This work focuses on the issue of the over-sexualization of the female body through the male gaze in film. It addresses the issue of censorship of the female body on social media. It explores the meaning of the female nude over the centuries and how it has changed. It examines how the invention of photography, cinematography, and printing contributed to the objectification of the female body. It defines …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2024
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Dzhanovska, Ivana. Desexualizace ženského těla ve filmu pohledem kameramanky . Zlín, 2024. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíBakalářský studijní program / obor:
Teorie a praxe audiovizuální tvorby / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Restaurování důlních plánů ze sbírek SOA Litoměřice a podobizny dívky v ozdobném rámu.
Laura Žáková -
Ve stínu nové vlny: Filmová tvorba Guye Gillese a Pauly Delsol v šedesátých letech
Petra Melicherová -
Systém podpory Státního fondu kinematografie na výrobu českých celovečerních hraných filmů
Michaela Letochová -
Jihoslovanská filmová tvorba 50. a 60. let 20. století
Kateřina Bláhová -
Bezpečnostní aspekty turecké imigrace do Německa z pohledu německé kinematografie
Natalia Plechatá -
"Dobrá smrt" a nevyléčitelná onemocnění pohledem současné kinematografie
Jakub GŘIVA -
Vztah Čechů a Němců v protektorátu pohledem české kinematografie s ohledem na didaktické využití vybraných motivů
Jakub Vít -
T: Female gaze (ženský pohled) ve fotografii ve věku sociálních médií
Weronika Wozniak