Bohuslav Martinů a vliv redukcionismu a historické hudby na jeho pozdní tvorbu – Bc. Marie Skálová
Bc. Marie Skálová
Bakalářská práce
Bohuslav Martinů a vliv redukcionismu a historické hudby na jeho pozdní tvorbu
Bohuslav Martinů and the influence of the minimalism and ancient music in his late works
Anotace:
Bakalářská diplomová práce usiluje o zachycení proměnlivého vztahu skladatele Bohuslava Martinů k hudbě minulosti. Jedná se především o vazby ke skladatelům 16. a 17. století, které se zvláště projevily v jeho posledním tvůrčím období. Díky Nadaci Bohuslava Martinů jsou v práci zveřejněny dosud nepublikované dopisy mezi Bohuslavem Martinů a vídeňským nakladatelstvím Universal Edition. Ty dokládají …víceAbstract:
The bachelor thesis aspires to capture the changing relationship of composer Bohuslav Martinů with the music of the past. It is mainly about his ties to the composers of the 16th and 17th centuries, that showed up especially in his last creative period. Thanks to the Bohuslav Martinů Foundation, so far unpublished letters between Bohuslav Martinů and viennese publishing House Universal Edition are …víceKlíčová slova
Bohuslav Martinů sociální statut vztah k hudbě 16. a 17. století přátelství se Z. Zouharem Martinů a Universal Edition redukcionismus v pozdní tvorbě B. Martinů social status Relation to 16th and 17th century music friendship with Z. Zouhar Martinů and Universal Edition reductionism in late work B. Martinů
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/p8kr1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2017
- Vedoucí: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Scénografie a kostým k inscenaci Julietta aneb Snář (podle G. Neveuxe a B. Martinů)
Hradilová Hradilová -
5. klavírní koncert B. Martinů z pohledu klavíristy a dirigenta
Marek Madeja -
1. Teoretická část:\nl{}Narativní, kompoziční a barevné aspekty v tvorbě Harry Gruyaerta\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů nebo služeb: Kolekce šperků Tineally od Martiny Kocianové\nl{}b) výstavní soubor: Kdo nám odvalí kámen?
Marcela Očenášová -
Foklorní inspirace v komorním vokálním díle B.Martinů a D.Šostakoviče
Zdeňka Galiová -
Stylový vývoj písní B.Martinů v prvních dekádách XX.století
Michaela Vostřelová -
Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G.Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt
Anna Brotánková -
Method and Practice of Oral Disputation in the 16th and 17th Century - The Jesuit Tradition
Lukáš KOTALA -
Adapting Characters from Shakespeare's The Taming of the Shrew for the late 17th and 18th Century English Stage
Martina Andrisová