Marián VANEK
Bachelor's thesis
Médeia v moderní kinematografii
Medeia in the Modern Cinema
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se zabývá problémem filmové adaptace antických literárních děl na příkladu tří výrazných filmových adaptací Eurípidovy tragédie Médeia, která byla poprvé uvedena v roce 431 př.n.l. Konkrétně jde o tyto filmy: Médea (režie: Pier Paolo Pasolini, rok výroby: 1969), Medea (režie: Lars von Trier, rok výroby: 1988) a Médée miracle (režie: Tonino De Bernardi, rok výroby: 2007). …moreAbstract:
The main subject of this thesis is film adaptation of Medea, which is Athenian drama written by Euripides and first produced in 431 BC. On example of three different movies this work tries to make some general statements about possibilities of film adaptation of an ancient literature. These movies are: Medea (director: Pier Paolo Pasolini, release date: December 1969, Italy); Medea (director: Lars …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2011
Accessible from:: 16. 5. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Noemi Sklenářová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VANEK, Marián. Médeia v moderní kinematografii. Olomouc, 2011. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.5.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 5. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Human Studies / Latinská filologie - Filmová věda
Theses on a related topic
-
Výtvarné přístupy ve filmových titulkových sekvencích
Martin Siuda -
Vizuální prostředky jako hlavní složka filmu v díle Stanleyho Kubricka
Lucie Sedláčková -
Výtvarná koncepce filmového zpracování románu Arthura C. Clarka "A Fall Of Moondust", žánr science fiction a jeho výtvarné zpracování na příkladech světové kinematografie
Petr Bouška -
Vývoj vizuality ve filmech Lars von Triera
Lucie Nožková -
Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogie
Tereza Dusová -
Režijní práce s kamerou ve filmech Larse von Triera
Tadeáš Zajac -
Archetypální modely ženských postav ve filmech Andreje Tarkovského a Larse von Triera
Uliana Lonchakova -
Jack staví dům (2018): Autorský film v konfrontaci s konstruovanou autorskou osobností Larse von Triera
Natália Antoňáková