Bc. Monika Šeflová
Bachelor's thesis
Životní cyklus produktu v podniku
Life cycle assessment in company
Abstract:
Tato práce pojednává o životním cyklu produktu, nebo-li LCA (Life Cycle Assessment). Definuje blíže pojmy, které s tímto tématem souvisí. Věnuje se zejména etapám životního cyklu produktu, realizaci a fázím LCA a nákladům životního cyklu, nebo-li LCC (Life Cycle Cost). Blíže popisuje LCC a také přínosy a diskutovaná negativa metody LCA.Abstract:
This bachelor work discusses about the life cycle of a product, or if the LCA (Life Cycle Assessment). It defines specified terms which relate with this subject. It concentrates primarily on stages of life cycle product, implementation phases of LCA and life cycle costs, or if the LCC (Life Cycle Cost). The LCC are described in this work in more detail and it also discussed about the benefits and disadvantages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2010
- Supervisor: Ing. Jan Vávra, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Šeflová, Monika. Životní cyklus produktu v podniku. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta chemicko-technologickáUniversity of Pardubice
Faculty of Chemical TechnologyBachelor programme / field:
Chemical and Process Engineering / Economy and Management of Chemical and Food Industry
Theses on a related topic
-
Analýza životního cyklu produktu (konkrétního výrobku nebo služby) a práce s ostatními součástmi marketingového mixu v jednotlivých etapách tohoto životního cyklu.
Iveta Šilhánová -
Analýza životního cyklu produktu a práce s ostatními součástmi marketingového mixu v jednotlivých etapách tohoto životního cyklu
Pavla Štrachová -
Úloha komunikace v jednotlivých etapách životního cyklu produktu
Andrea Punčochářová -
Úloha komunikace v jednotlivých etapách životního cyklu produktu
Tereza Moravcová -
Úloha marketingové komunikace v jednotlivých etapách životního cyklu produktu
Nikola Urešová -
Úloha komunikace v jednotlivých etapách životního cyklu produktu
Jana Redayová -
Úloha marketingové komunikace v jednotlivých etapách životního cyklu produktu
Edita Vítová -
Analýza životního cyklu produktu a práce s ostatními součástmi marketingového mixu v jednotlivých etapách tohoto životního cyklu
Tereza Obermajerová