Petr Pylypčuk
Bakalářská práce
Jednozáběrový narativní film
Single-Shot Narrative Cinema
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je rozebrat použítí jednoho dlouhého, nepřerušeného záběru pro vyprávění narativních celovečerních filmů a zmapovat jejich formální, obsahové a stylistické složky, režijní postupy a výpovědní hodnotu pro diváka. Za pomoci neoformalistické analýzy autor rozebere vybrané filmy a na jejich základě popíše principy filmové řeči specifické pro jednozáběrovou narativní kinematografii …víceAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the use of a single long, uninterrupted shot for narrative feature films and to map their formal and stylistic components, content, directing processses and value for the viewer. By using neo-formalist analysis, the author will analyze selected films and use them to describe the principles of film language specific to single-shot narrative cinema as such …víceKlíčová slova
filmová řečKlíčová slova
filmový záběrKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
ruská kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
narace ve filmuKlíčová slova
střihová skladbaKlíčová slova
britská kinematografie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/17912
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2022
- Vedoucí: Bohdan SLÁMA
- Oponent: Jan HECHT
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 3. 11. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros