Petr Pylypčuk
Bachelor's thesis
Jednozáběrový narativní film
Single-Shot Narrative Cinema
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je rozebrat použítí jednoho dlouhého, nepřerušeného záběru pro vyprávění narativních celovečerních filmů a zmapovat jejich formální, obsahové a stylistické složky, režijní postupy a výpovědní hodnotu pro diváka. Za pomoci neoformalistické analýzy autor rozebere vybrané filmy a na jejich základě popíše principy filmové řeči specifické pro jednozáběrovou narativní kinematografii …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the use of a single long, uninterrupted shot for narrative feature films and to map their formal and stylistic components, content, directing processses and value for the viewer. By using neo-formalist analysis, the author will analyze selected films and use them to describe the principles of film language specific to single-shot narrative cinema as such …moreKeywords
filmová řečKeywords
filmový záběrKeywords
americká kinematografieKeywords
ruská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
narace ve filmuKeywords
střihová skladbaKeywords
britská kinematografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 8. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/17912
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2022
- Supervisor: Bohdan SLÁMA
- Reader: Jan HECHT
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 3. 11. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Theses on a related topic
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros