Bc. Lenka Linhartová
Master's thesis
Tvorba a využití DUMů pro ZŠ speciální
Creation and Usage of DUM in Special Elementary School
Abstract:
Diplomová práce „Využití a tvorba DUMů pro ZŠ speciální“ je zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule a DUMů v základní škole speciální. Teoretická část práce se zabývá problematikou mentálního postižení, klasifikací jednotlivých stupňů tohoto postižení a jeho dopadem na osobnost jedince s tímto postižením nejen v rodinném prostředí, ale především v procesu edukace. Dále také seznamuje s možnostmi …moreAbstract:
Thesis „Creation and Use of DUM in Special Elementary School“ is focused on the posibility of using interactive whiteboards and DUMs in the special school. The theoretical part deals with mental disability, classification of different levels of this type of disability and its impal on the personality of an individual with this condition – not only in a family environment, but also in the proces sof …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m8ylo/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů
Michaela HOŠKOVÁ -
El uso de textos literarios en la enseñanza de ELE: Una propuesta de material didáctico que complementa el manual Nuevo Ven 1
Aneta Vostrovská -
Interaktivní pomůcky ve výuce žáků s mentálním postižením na základní škole speciální
Ivona Šedá -
Využití iPadu při výuce v základní škole speciální
Kateřina Šírová -
Use of an Interactive Whiteboard in English Lessons in a Small School with Composite Classes
Lukáš ČIKL -
DIGITAL ADAPTATION OF AN ENGLISH TEXT WITH THE USE OF INTERACTIVE DATAPROJECTORS IN LESSONS FOR CHILDREN WITH DYSLEXIA
Tereza SKALICKÁ -
Rozvoj smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí interaktivní tabule
Jitka Kundelová -
Interaktivní tabule a její využití ve výuce
Jana ZAVADILOVÁ