Bc. Alžběta Novotná

Bachelor's thesis

Nejsou Mojsejovi jako Mojsejovci (2005). Simultánní vývoj reality show a celebritní kultury na Slovensku.

Mojsejovi are not the same as Mojsejovci (2005). Parallels between development of a reality show format and celebrity culture in Slovakia.
Abstract:
Analýza slovenského televizního trhu a jeho vlastních mediálních produktů je akademicky poměrně zanedbaná. Cílem této práce je prozkoumat originální slovenský celebreality fenomén Mojsejových. Jejich hybridní reality show Mojsejovci (2005) zaznamenala jeden z dosud nejvyšších podílů na trhu. Je unikátní také epizodní strukturou a specifickou směsí formátů. Tato práce zkoumá vnější podmínky produkce …more
Abstract:
The analysis of the Slovak television market and its original media products is relatively neglected in academic research. The aim of this study is to explore the unique Slovak celebrity phenomenon of the Mojsej couple. Their hybrid reality show, "Mojsejovci" (2005), achieved one of the highest market shares to date. It is characterized by its episodic structure and a distinctive blend of formats. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 7. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2023
  • Supervisor: Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Veronika Lengálová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta