Karel MAJER

Bachelor's thesis

Výuková strategie konceptových map ve výuce zeměpisu na základní škole

Use of concept maps as a strategy for teaching geography at elementary schools
Abstract:
Tato práce se zabývá ověřením vlivu strategie konceptových map na průběh učení, pochopení vztahů a souvislostí v rámci probírané látky a na motivaci žáků základní školy. Konceptová mapa je grafické schéma, které žákům umožní snáze si vizualizovat klíčové pojmy a vazby mezi nimi. K ověření hypotéz jsem využil metod hloubkového rozhovoru s vyučujícím a experimentu s využitím pretestu a posttestu. Strategie …more
Abstract:
This thesis examines the influence of strategy of concept maps on the learning process, the understanding of relationships and connections within the subject matter, and the motivation of elementary school pupils. A concept map is a graphic diagram that enables pupils to visualize key concepts and links between them more easily. To verify the hypotheses, I used methods of interviews with the teacher …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Markéta Kuberská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MAJER, Karel. Výuková strategie konceptových map ve výuce zeměpisu na základní škole. Plzeň, 2023. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/