The Educational Framework and Multicultural Education for Basic Schools – Bc. Eva Forejtková
Bc. Eva Forejtková
Master's thesis
The Educational Framework and Multicultural Education for Basic Schools
The Educational Framework and Multicultural Education for Basic Schools
Abstract:
This paper includes the description and systematization of documents and topics connected with newly established Educational Framework. Multicultural education, its aspects and realization within Czech schools, is introduced as one of the cross sectional themes. In the second part, there is a description of actual basic school in terms of its School Educational Program and multicultural education. …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jb43q/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2008
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Janík, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO -
Development of key competencies using simulations
Zuzana Štrochová -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Corporate identity v dobe internetu a vytvorenie identity pre konkrétnu firmu prostredníctvom tvorby webu
Valentína Mačičáková -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
Porovnání bankovní digitální identity a self-sovereign digitální identity
David Karlík