Mgr. Jiří Trávniček

Master's thesis

Omezení reklamy v ČR ve světle ústavních hodnot

Limitation of Advertising in the Light of Constitutional Values
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zaobírá reklamou a její regulací z netradičního pohledu, a to především z pohledu ústavního. Tuto problematiku je ovšem třeba nejprve uvést a proto je prvotně uvedena legální i obecná definice reklamy, která je i z důvodu její interpretační složitosti potřebná. Následně jsou stručně představeny předpisy veřejného i soukromého práva a jejich promítnutí do oblasti reklamy …more
Abstract:
This dissertation aims to look at advertising and its regulation from a non-traditional perspective, especially in term of the Constitution. This issue should be introduced in light of advertisment so, first of all, its legal and general definition are mentioned which are also needed due to the complexity of the interpretation. Afterwards, the public and private rights and their reflection in field …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 1. 2011
  • Supervisor: JUDr. Kateřina Šimáčková, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Mgr. Pavel Molek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta